Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen

Er worden veel vragen gesteld aan de organisatie. Kom je ergens niet uit? Vraag gerust! Maar om te
voorkomen dat jij moet wachten op jouw antwoord hebben wij hieronder een aantal veel gestelde
vragen geformuleerd.

Daarnaast is er voor belanghebbende een forum opgericht. Deel hier jouw ervaring met de tocht,
jouw trainingsschema of kom in contact met andere deelnemers! Op dit forum mag jij ook jouw
vraag stellen. Dan is de kans groot dat een mededeelnemer jouw vraag kan beantwoorden. Klik op
onderstaande link om op het forum terecht te komen:
www.oetocht.nl/index.php

Deelnemers regelen zelf waar zij gaan overnachten.

Het is mogelijk om op een (centrale) plek te verblijven. Via Booking.com of Air B&B zijn hele leuke
huisjes, appartementen of hotels te vinden. Je kunt dan ’s ochtends op de aangeven tijd naar de
finishlocatie komen. Vanuit daar regelen wij vervoer naar de start.

Het is ook leuk om in de steden te overnachten waar we finishen (Dokkum, Franeker, Workum,
Sloten). Het voordeel is dat je de volgende dag zelfstandig bij de start kunt komen. Wij regelen dat
jouw bagage van de start naar de finish wordt vervoerd.

Op de website zijn adressen te vinden die rolstoeltoegankelijk zijn.

Wij vinden het erg leuk als de deelnemers samen met een buddie meedoen. Een buddie hoeft geen
inschrijfgeld te betalen. Wij vragen wel een bijdrage als de buddie gebruik maakt van de opslag van
de fiets of ander vervoersmiddel. Ook vragen wij een bijdrage als de buddie gebruik maakt van
vervoer van de finish naar de start.

Als je niet kan worden opgehaald bij de finish dan bieden wij de mogelijkheid om ’s morgens voor de
start de auto bij de finish te parkeren. We zullen om kwart voor negen op een aangegeven locatie
(adressen volgen nog) in de finishstad verzamelen (op woensdag verzamelen wij om half 11 in
Dokkum, adres volgt nog). 

Wij verzorgen dat de deelnemers vervoerd worden van de finish naar de start. Het voordeel is dat zodra je gefinisht bent je op eigen tempo naar jouw overnachtingadres kunt vertrekken.

Deelnemers die een korte afstand afleggen regelen zoveel mogelijk met elkaar eigen vervoer. Wanneer dit niet mogelijk is regelen wij dat je weer terug komt bij jouw auto.

Het inschrijfgeld is 10 euro per dag. Buddies mogen gratis meedoen.

Opslag hulpmiddel/fiets bij de finish: 5 Euro

Vervoer van finish naar start: 2,50 euro

Wij stimuleren de deelnemers om zich te laten sponsoren. Dit werkt namelijk ontzettend
motiverend. Iedere donatie die voor jou wordt gedaan is een enorme stimulans om door te trainen.
Je voelt je gesteund door mensen die voor jou een donatie overmaken.

Wij vinden het natuurlijk erg fijn als de deelnemers zich willen inzetten voor Stichting sandymoves,
maar het is tevens mogelijk om zelf een goed doel in te brengen. Hoe mooi als jij geld ophaalt voor
een stichting die zich inzet voor zaken die voor jou belangrijk zijn.

Het is echter niet verplicht om je te laten sponsoren. Als de teller op 0 blijft staan dan kan je gewoon
deelnemen aan dit unieke evenement.

Jouw bagage wordt (wanneer nodig) vervoert van start naar finish. Je hoeft dit niet mee te nemen
onderweg. Nadat jij gefinisht bent kan jij dit ophalen. Wij zijn helaas niet in staat om alle bagage naar
logeeradressen te vervoeren.